Nieuw

 

Willekeurig

Categorieën

 

Statistieken

Spam

De snoepketting

Link naar dit artikel Op woensdag 15 februari 2006 geschreven door Rick67

Van alle beschreven snoepsoorten op deze weblog springt er eentje toch wel uit vanwege zijn eeuwigheidswaarde, namelijk de snoepketting.

Als kind kon ik deze ook al kopen als ketting of als armband. Terwijl je de ketting om je nek deed knabbelde je de snoepjes er af (door ze te halveren) met als gevolg dat het elastiek in je nek sneed en het elastiek kleddernat werd van het sabbelen.

Als je geluk had knapte het elastiek niet. Niet alleen kon dit pijnlijk zijn maar ook je snoepjes konden gelanceerd worden. Ik weet ook nog dat ik bepaalde kleurtjes eerder at dan andere (waarom is mij nu een raadsel) en dat in groepsverband knabbelen leuker was dan alleen. Zelf at ik hem nooit helemaal op. Ik werd er niet alleen snel misselijk van maar een halve opgeknabbelde ketting had op mij geen aantrekkingkracht (meer).

Herinner jij de snoepketting ook nog?


127 reacties op “De snoepketting”

Ja getsie! Dan kreeg je zo'n natte kledder in je nek. Vieze snoepjes ook en toch wilde je zo'n ding hebben. Zijn ze er nog?

Bart schreef op 15 februari 2006 om 01:52 Reply to this comment

Misschien 1 x een gehad ik vond ze ook niet lekker.

Joke61 schreef op 15 februari 2006 om 07:17 Reply to this comment

Ja, de snoepketting en die plakkerige natte kledder in je nek. Helaas kreeg ik een ketting bijna nooit als snoepgoed, moest het doen met hartjes en schuimpjes en bij uitzondering met zo'n roze/gele spek. De snoepkettingen zijn er nog steeds èn als armband uitvoering. Nooit meer een ketting gesnoept, maar ik denk dat ze anders smaken, en de snoepjes zijn tegenwoordig wat feller van kleur.

Wij mochten ze niet, mijn moeder vond het smerig, zo'n kleverige ketting in je nek.
En ik luisterde zo goed, dat ik ze zelfs niet uit de trommel met verjaardagstraktaties op school durfde te pakken, hoe verleidelijk ook .
Ik zag vorige week in een Valentijnfolder, ik geloof van Etos, een string en beha van snoepketting gemaakt. Als ik bovenstaand verhaal van Rick67 lees, moet zoiets het summum voor SM-liefhebbers zijn!

edith schreef op 15 februari 2006 om 08:31 Reply to this comment

geel groen oranje rood wit, das de volgorde die opat. hier in amerika nog voop te koop en ik vondze heerlijk.@els ja de snoepjes zijn nu anders als vroeger, die waren wat zacher en smaakvoller dan nu.( ze waren haast als die lollie knotsen) zonder bruiseffect dan . nu zijn ze hard en smaakloos.ik vind eigelijik de hologes lekkerder wandt de klok was een lekker groot stuk snoep!

Ludmilla schreef op 15 februari 2006 om 09:11 Reply to this comment

@Edith
Verdraaiid ja, je had ze ook in horloges later!
Ze kostten bij osn in het dorp (Heemstede) bij Hooydonk de sigarenboer een dubbeltje. Je kreeg niet alleen een natte nek, er zaten ook nog zó "weinig " kleurstoiffen in, dat je hals alle kleuren van de regenboog had…..

Kan me niet heugen er ooit aan gesabbeld te hebben, mijn zusjes daarentegen wel, was dit eigenlijk niet meer iets voor meisjes?

Naomi schreef op 15 februari 2006 om 09:58 Reply to this comment

Bleeeh wat een vieze snoepjes. De kleurtjes vond ik wel mooi, dus dragen wou ik wel maar eten niet. Nu heb je idd de snoep string en onderbroek ervan. Maar dat lijkt me helemaal zo nat en kledderig, hahaha ;D

Emily60 schreef op 15 februari 2006 om 10:16 Reply to this comment

Regelmatig terugkerende traktatie op school. Zou niet weten of het nu anders smaakt dan vroeger. Vond het vroeger al niet lekker (idd kleddersnoep) dus ga het niet proberen.

@Frank Faber: ik denk niet dat het speciaal voor meisjes bedoeld is, xie het jongens snoepen van snoepkettingen!
Enne… dat setje van bh en string van snoepkettingen: da's vast een succes bij de heren )

Rick67 schreef op 15 februari 2006 om 10:42 Reply to this comment

@Frank Faber, ik denk ook niet dat het speciaal voor meisjes. Zeker op die jonge leeftijd speelde dat toch nog niet. En helemaal niet als het snoep was hahaha

Snoepstring? Dat lijkt me nu net zo'n artikel voor Christine le Duc!

Aidan schreef op 15 februari 2006 om 11:05 Reply to this comment
Aidan

Oy jeugdtrauma! Meteen even vertellen om het uit m'n systeem te krijgen, haha. Kleuterschool, begin jaren 70. Kleine Aidan had zo een snoepketting om z'n nek, Martin (die naam nooit vergeten) wilde er een snoepje van afhappen, ik twijffelde, maar hij zei: "Als ik een snoepje mag dan ben je m'n allerbeste vriend". Dat was een steekhoudend argument voor een kleuter, dus gaf ik toe. Hij hapte en rooooeeetsch…. alle snoepjes over de vloer, hij had het elastiekje (per ongeluk) doorgebeten. Nou dat hakt er in hoor op die leeftijd.

hasi1962(Brigitte) schreef op 15 februari 2006 om 11:12 Reply to this comment

Wij waren van die viezerikken die die kettingen gewoon onderelkaar ruilde. (alleen met je beste vriendinnen hoor)

René schreef op 15 februari 2006 om 11:19 Reply to this comment

Nee was niet echt een fan van die kettingen. De snoepjes die er op zaten wel, maar ja dat getrut met dat eraf knabbelen vond ik teveel gedoe.

Tegenwoordig verkoop RedBand van die snoeprolletjes afzonderlijk verpakt in een zak. Dat zijn volgerns mij dezelfde snoepjes en die eet ik graag per rolletje tegelijk(wel even het papiertje eraf), heerlijk hoor.

Jaaaa, bleeh. Vieze kliederboel. En aan sommige zat zo'n mierzoet horloge. Het was niet mijn soort snoep. (Ik koop ze dan ook nooit voor m'n eigen kids.) -)

Een heel andere verslaving, snoep! Dit herinner ik me zeker nog, en zo vies zoet bah. Maar toen vond ik het lekker.

$teven1970 schreef op 15 februari 2006 om 13:03 Reply to this comment

2x een melktandje afgebroken op de horlogevariant. Dat ding was gemeen hard! Maar hij was eetbaar, dus eten zal ik 'm !!!!
Verder kan ik me naadloos aansluiten bij het begeleidend schrijven van Rick67. Ook kleurenvolgorde, ook snel misselijk en geen anatrekkingskracht meer als ie half op was. Net zoals je een froetje niet helemaal opeet, hoe goor ineens die frietresten zijn in zon klef bakje. Zo ook met dit snoep.
Ooit bijna een vinger afgezet. de ketting had ik om mn pols en ik trok tussen de snoepjesdoor aan t elastiek die ik als lusje om een vinger had; hij zat nu retestrak om m'n pols en om 1 vinger. Ik stak een andere vinger op om de juffrouw erop e attenderen dat ik op t moment een vinger had die van kleur veranderde. Met een bot kinderschaartje met blauwgekleurde 'vingergaten' issie doorgeknipt en pats! daar stuiterde de snoepjes door de klas, waarop kinderen spontaan gingen rapen. Ze moesten ze allemaal op mijn tafeltje leggen (in zo'n schuifje in de tafel waar ook een inktpotgat in zat), maar ik vond t niet echt aantrekkelijk om dit alles nog in mn mondje te stoppen….

Inderdaad kledderdingen, als je er een snoepje afhapte gegarandeerd dat de andere helft ook nog eens op de grond terecht kwam.
@Aidan: waar ik nu wel benieuwd naar ben is of het inderdaad je allerbeste vriend geworden is?
@Frank Faber: Ik denk dat het Kruidvat een lagere drempel heeft om zoiets te kopen want als je schoonzus (42) een nieuwe vriend heeft dan is het wel heel leuk om hem (44) zo'n snoepstring te geven met zijn verjaardag en hem dan heerlijk te zien blozen, en ja bij het Kruidvat stap ik dan toch eerder binnen als bij Christine le Duc )

Bert schreef op 15 februari 2006 om 13:36 Reply to this comment

Snoepketting? Is dat zoiets als op de foto? Nee, ik herinner me niks.

Ach ja, waarom niet; ik had laatst iets nodig bij Kruidvat en voor me stond iemand een laptop af te rekenen. Straks kun je waarschijnlijk ook bij de bakker terecht voor shampoo en bij de slager voor een vouwfiets. We leven in een rare wereld!

Emily60 schreef op 15 februari 2006 om 14:07 Reply to this comment

@ Frank Faber: Bij onze dorpsslager kon je ook haarelastiekjes, haarklemmen, kammen en borstels kopen. Lekkere combinatie bij dat vlees… jakkes. Verkeerde combinatie wat mij betreft, nooit geen vlees meer daar gekocht (hoewel al die haardingetjes natuurlijk verpakt waren en niet in de koeling tussen het vlees lagen, maar toch).

Rick67 schreef op 15 februari 2006 om 14:12 Reply to this comment

@$teven1970, ik durf het haast niet (meer) te vragen maar kleurde jij in de klas aan je tafeltje waar ook een inktpotgat inzat met sleufje dat sleufje ook helemaal pet potlood in, zodat het grijs werd. Daarna met je vinger erover, zat ie lekker onder hahaha Als dit zo is vraag ik een DNA test aan.

Emily60 schreef op 15 februari 2006 om 14:35 Reply to this comment

@Rick en $teven 1970: als het idd zo is, wordt het eng, ja. Dan moeten jullie haast wel halfbroers zijn (of allebei een helft van 'oude ziel' delen…)

Ruth schreef op 15 februari 2006 om 14:58 Reply to this comment

Ik heb nog steeds iets met deze snoepkettingen; vroeger was ik er verzot op, kreeg ze ook best vaak. De ergernissen (dat gore natte elastiekje en die brokjes snoep die op de grond vielen) nam ik op de koop toe. Ook zat vaak mijn nekvelletje tussen het elastiek, of mijn haar. Maar ik at wel alles op. Nu eet ik ze niet meer, maar vind ze nog steeds aantrekkelijk om naar te kijken (en aan te ruiken).

Tuurlijk herinner ik me de snoepketting nog! Ik koop ze nu nog wel eens -) Heerlijk! Ben dan ook gek op alles wat met snoep te maken heeft!

$teven1970 schreef op 15 februari 2006 om 17:40 Reply to this comment

het verlossende antwoord:
ja, ik kan bijna niet meer NEE zegge hè, maar in alle oprechte eerlijkheid is dit heel herkenbaar rick. Ik voel gewoon nog dat potlood zo tegen die rand aan als ik t me weer voorstel hahaha!
en dan met je vingertop stempelen tot ie t niet meer deed!
Klopt dus helemaal en echt, als het NEE was dan zeg ik ook NEE hoor. Maar dat deed ik ja. Niet alleen trouwens, werd meer gedaan en daar put ik dan maar de hoop uit dat er geen DNA test nodig is hahaha!
Dit was voor mij overigens tot 1976, want daarna kregen we modernere meubeltjes…

Aidan schreef op 15 februari 2006 om 17:42 Reply to this comment
Aidan

@Sentiment, Nee volgens mij niet, op zeer jonge leeftijd ervaarde ik dus al dat mensen diengen zeggen om iets van je gedaan te krijgen hahahahaha

Rick67 schreef op 15 februari 2006 om 18:44 Reply to this comment

@$teven1970 Ik lijk op mijn moeder, dus als jij lijkt op je vader, weten we meteen hoe het zit hahaha Wel creepy hoor, bij mij in de klas deden maar weinig mensen dat (omdat ze het niet durfden).
Wij hadden de meubels nog tot het jaar dat ik wegging 1979.

Joep67 schreef op 15 februari 2006 om 20:04 Reply to this comment

Gedicht: Snoepketting

Lang voor het woordje 'pimp' bestond
liepen er al kleuters rond
met van de halsjes opgesierd
door een stoere snoepjessliert.

Soms werd zo'n jochie flink gedist:
het kettinkje eraf gegrist,
en uitte zich de dramatiek
in rode striemen van het stiek.

MD1967 schreef op 15 februari 2006 om 20:45 Reply to this comment

@Joep67
@Lia
@Emily60

;-)

Maar nu het woordje "pimp" bestaat
In een tijdperk wat niks te wensen over laat
Neem je je snoepjessentiment nu mee
Naar de echtelijke bedstee

Maar bedenk wel wat je doet
Als je knabbelt aan haar "ondergoed"
Een mooie nacht vol liefde, lust en veel gebras
Eindigt met het zoete kleurstofbeddengoed op standje kookwas

Wie heeft ''Drie Musketiers'' nog gekend?

Van die gevlochten dingen, smaakte net als Mars , maar dan zonder vulling.

MD1967 schreef op 15 februari 2006 om 21:15 Reply to this comment

@Wapse, Drie Musketiers gaan volgens mij nu door het leven onder de naam "Curly Wurly". Zijn héééérlijk… weet echter niet of de smaak hetzelfde is als van de "Good-old" Drie Musketiers. De repen zien er wel hetzelfde uit.

Eric Erres schreef op 15 februari 2006 om 21:27 Reply to this comment

Echt iedere log is er wel iemand die Drie Musketiers roept!!!

Dat moet ons collectief onderbewuste zijn!

alie jensma schreef op 15 februari 2006 om 21:45 Reply to this comment

yep ken de snoepketting ook, nog veel gesnoept er van -)
en nu groot genoeg voor de snoep bikini -)

Sandra 67 schreef op 15 februari 2006 om 21:46 Reply to this comment

Steven en Rick: Ik krijg bij jullie nu associaties van de film twins, waarbij Arnold Swartznegger en Danny Devito tweelingen zijn )

Dat volkrassen van dat sleufje met je potlood, dat heb ik trouwens ook altijd gedaan. Ik was sowieso altijd aan het kliederen. Die snoepketting vond ik daarom ook helemaal geen vieze kliederboel, juist lekker.
Ik was ook z'on kind dat altijd op eigen haar kon sabbelen en ook aan de koortjes van mijn jas… En niet te vergeten de doppen van viltstiften, die altijd plat werden gebeten door mij. Ik kon er niks aan doen, was (ben) zeker erg oraal ingesteld??

Sandra 67 schreef op 15 februari 2006 om 21:58 Reply to this comment

Oh, ja….dat pruimen uit vorige log, kan ik overigens ook best begrijpen, hoewel dat er wel vies uitzag. .Heb ook altijd gefascineerd zitten kijken naar de broer van mijn oma, die vaak zat te pruimen. Dat spijjen (spugen) erbij, ging me echter wel te ver, maar dat kauwen begreep ik wel.

Ik kon als kind ook altijd uren lebberen aan zoethout, als het hele stokje dan kapotgekauwd was, ging die ook helemaal in mijn mond. Ook niet zo fris(net als bij pruimen).

Die snoepkettingen pak ik nu nog wel eens uit onze snoeptrog….lekker!

$teven1970 schreef op 15 februari 2006 om 22:12 Reply to this comment

Ach Sandra, ik was zelf ook oraal ingesteld, zoals jij dat zo mooi omschrijft. Vraag maar aan mijn vrouw! nee das flauw hehe, maar serieus, ikzelf kauwde ook op de achterkant van alles dat schreef. Heb menig maal met de vinger omhoog gezeten in de klas om 'de meneer' erop te attenderen dat ik iets te ver gekauwd had en met een blauwe tong en een gezicht van walging als bewijs dat mijn vulpen nu toch echt 'op' was, snelde ik me naar de wasbak op de kleine kindertjes WC. Waar t altijd stonk. En ja,zuurstokken ('leksteel' noemde wij dat) werden vakkundig tot een vervaarlijk wapen gezogen. Het gezegde 'ergens een puntje aan zuigen' is afkomstig van mijn reputatie als spitse punten-aan-leksteel-zuiger! o )
Natuurlijk werd t broertje daarmee in zijn kont gepikt, maar ook mama pikte ik met mn leksteel wel eens een gaatje bij tussen haar cellulitis.
Twins??!! Jajaja, ik hoor t al. Ik ben zeker weer Danny de Vito hè! ach, dan val ik in t echt vast wel mee. Hou dat beeld van 'deVito' maar vast. Dan heb ik vast wat minder plankenkoorts bij onze meeting! ;o) Ik ben namelijk ook weer geen klein kaal dikbuikdwergje…Alhoewel..wat niet is kan nog komen hè! ;o)

Als klein meisje vond ik het altijd een feest wanneer ik bij mijn Oma was en wanneer dan de SRV-man langskwam. Want dan mocht ik mee naar binnen en snoep uit kiezen. De snoepketting of armband was dan favoriet. Behalve bij mijn moeder want die was niet zo blij met de vlekken die het kon achterlaten. Maar ja, daar had ik als kind weinig boodschap aan. Ik wilde gewoon lekker knabbelen.

Steven1970: wat mij betreft liever Danny de Vito dan die enge, opgeblazen robot Schwartzenegger…

Sandra 67 schreef op 15 februari 2006 om 22:49 Reply to this comment

@ Steven….ja, de mond vol met blauwe inkt, ik weet meteen weer hoe die inkt smaakte, hahaha. En ja, die zuurstokken kregen bij ons ook altijd scherpe punten, was ik alweer vergeten.
En je ziet er dus niet uit als de Vito…..heb nog wel uit nieuwsgierigheid gegoogled naar de band waar je bij zat…maar dat waren allemaal gemaskerde mannen….weten we nog niet hoe je eruit ziet?

Sandra 67 schreef op 15 februari 2006 om 22:52 Reply to this comment

Oh,ja en googlen op de term smegma en dan afbeeldingen
geeft ook wel een geinig resultaat hahaha

$teven1970 schreef op 15 februari 2006 om 22:58 Reply to this comment

hahaha, ja, ik was 1 van die gemaskerde inderdaad sandra! de zanger. vol theaterbloed en met een hilarische kunstpiemel uit de gulp, waar ik een horloge om droeg!
Ach, we zijn allemaal jong geweest hè! ;o) Is bij mij alleen pas een paar jaar geleden!
Ik heb nog wel lang haar dat ik draag als staart door mn chronische pet. alhoewel t niks meer voorstelt itt die woekerende scalp uit de nineties hihihihi! ja, ik weet t. ik heet in de scene 'steven smegma' . ik ben recensent voor t blad De Aardschok, een groot en bekend metalblad en ik schrijf daar ook onder de naam steven smegma. laatst een keer naar gegoogled. toen kreeg ik ook plaatjes van hele vieze piemels te zien waar ik niet op zat te wachten woehaha!!

$teven1970 schreef op 15 februari 2006 om 23:01 Reply to this comment

Lia: is heel lief van je maar ik lijk echt niet op DannydeVito helaas…. Maar ik ben gelukkig ook nog nooit verward met Arnold. Dat zou zelfs een kudde blinden niet overkomen…

Sandra 67 schreef op 15 februari 2006 om 23:02 Reply to this comment

Je bent dus geen l*l, hahahah

René schreef op 15 februari 2006 om 23:07 Reply to this comment

Nee ik was toch meer in voor drop en dan vooral duimdrop. heerlijk. Gek ik eet bijna nooit meer drop, maar wel lekker spekkies en zo.

René schreef op 15 februari 2006 om 23:09 Reply to this comment

@Sandra 67

Dat heb je toch niet gedaan he?
Hahahahaha

een echte stoere knul (zoals ik -) ) maakte het elastieke stuk en deed de snoepjes los in zijn zak……..
En je at ze samen met de pluisjes, zand en weet ik wat in je zak zat op……….

$teven1970 schreef op 15 februari 2006 om 23:21 Reply to this comment

da's inderdaad stoer ja Tijdelijke! Ik had ooit duimdrop in mn jaszak van m'n lichtblauwe ski-jackje. Nooit geweten dat nylon en drop zo'n goed huwelijk aan konden gaan….

Ja, die herinner ik me nog goed, en ook de plaknek die je ervan kreeg -)

we dragen ze nog af en toe..

$teven1970 schreef op 15 februari 2006 om 23:53 Reply to this comment

werd dat trouwens bij jullie ook gedaan? Als je de horloge-variant aanhad, dat men dan eraan trok en losliet, zodat die harde brok keihard op dat botje van je pols klapte? Dat ding was echt ranzig om af te kluiven…

Ik weet nog dat er vaak een snoepketting zat in het zakje dat je na afloop van een verjaardagsfeestje mee naar huis kreeg.
Als je aan zo'n ketting begon kreeg je altijd zo'n heerlijke laag witte poeder om je mond .
Ik was al een tijdje het bestaan van de snoepketting vergeten, nu heb ik ze weer in huis voor mijn eigen dochters. En het blijft leuk.

Emily60 schreef op 16 februari 2006 om 14:39 Reply to this comment

@MD1967: Tja… )

FrankT schreef op 16 februari 2006 om 17:17 Reply to this comment

Heb als kind ook vaak met deze kettingen rondgelopen maar… in mijn herinnering waren die snoepjes alleen maar keihard en niet lekker. Waar smaakten ze eigenlijk naar? Voor zover ik weet had de kleur van het snoepje niets met de smaak ervan te maken, het waren gewoon allemaal dezelfde harde zoete kiezels behandeld met verschillende kleurstof. Of toch niet?

Paul60 schreef op 16 februari 2006 om 19:40 Reply to this comment

Ik was er niet echt gek op vroeger, maar ik ken ze wel. Ja, en dat plakkerig-natte elastiekje op je huid, gatver. En als er nog dames zijn straks in Utrecht die zo'n snoepketting-string en -beha dragen, dan maken jullie daar wel foto's van, hè? -)

De snoepkettingen, -hologes, -armbanden en tabletjes zijn er nog steeds!

Ik kan het weten want ik maak ze, samen met mijn collega's, zelf.

Ze worden gemaakt in Breda bij Perfetti van Melle.

Gewoon blijven kopen die dingen dan kan ik mijn boterham blijven bekostigen -) )

Ludmilla schreef op 17 februari 2006 om 11:31 Reply to this comment

@Paul60 toch, wat zullen we nou krijgen??!

Emily60 schreef op 17 februari 2006 om 14:11 Reply to this comment

@Paul60: Foei toch! Het is een braaf theekransje hoor (zie Jeugdsentimentendag, de datum)…HAHA

@ Ludmilla Emily, dat wisten jullie toch, alle kerels zijn hetzelfde en hebben niet genoeg aan hun eigen vrouw. Maar maak je geen zorgen op 10 juni, ik zal nergens aankomen; dat vindt mijn vrouw niet goed. Over kijken naar wordt geen woord gerept. Nou ja, ik heb wel genoeg aan mijn eigen vrouw en ben zeer monogaam.

Gerustgesteld dames?

Emily60 schreef op 17 februari 2006 om 15:59 Reply to this comment

@ Frank: Een beetje… zo te horen ben je alweer een stuk opgeknapt )

@Emily: idd maandag wilde ik weer naar m'n baas. Ik ben hard nodig op mijn werk en ben aardig opgeknapt. Begon mijn werk te missen, echt waaar! Morgen ga ik voor het eerst weer eens de buitenwereld verkennen. Ja, ik heb de hele week binnengezeten en nu komen de muren op me af haha! Wat ik nog verder kwijt wilde, ik heb oogjes gekregen om mee te kijken en handjes om overal af te blijven, toch?

Emily60 schreef op 17 februari 2006 om 16:50 Reply to this comment

@Frank: Tja, mijn schoonvader zei het al: je moet genieten van alles wat God je gegeven heeft… kijken mag! Daar heb je oogjes voor gekregen.

Wij dames kijken onze ogen ook uit hoor! In mijn geval naar mannelijk schoon )

@Emily60: dat is je goed recht en je van harte gegund, elk diertje zijn pleziertje, nietwaar!

Emily60 schreef op 17 februari 2006 om 17:20 Reply to this comment

@Frank: ja hoor je bent weer HELEMAAL beter! )

Paul60 schreef op 17 februari 2006 om 17:59 Reply to this comment

@Ludmilla en @Emily60:
Dames, ik kijk ook alleen maar hoor (net als Frank Faber), maar ik dacht zo, voor de loggers die er niet bij kunnen zijn is het misschien wel leuk. (Ik denk aan Bart in Canada en zo zijn er nog wel wat heren). Ik bedoel, Rick67 en Steven1970 gaan kennelijk ook al uit de kleren… Leuke foto's voor bijv. Henny Jane in Nieuw-Zeeland.

Rick67 schreef op 17 februari 2006 om 18:24 Reply to this comment

Ik vroeg mij altijd af hoe 'broodje aap' verhalen in de wereld kwamen. Now I know.

Emily60 schreef op 17 februari 2006 om 20:24 Reply to this comment

@Paul60: volgens mij heb je een hele verkeerde voorstelling van onze jeugdsentimentendag. Het wordt gewoon gezellig en we delen onze jeugdherinneringen met elkaar. Maar het worden wat mij betreft zeker geen foto's zoals jij die beschrijft.

Tenminste, zo zie ik het…en ik hoop de anderen ook.

Paul60 schreef op 17 februari 2006 om 20:33 Reply to this comment

Ach Emily60, ik maak maar een geintje hoor. Ik had bij mijn eerste bijdrage al een knipoogje gezet, maar dat blijft moeilijk hè, geintjes en ironie op schrift zetten?

$teven1970 schreef op 17 februari 2006 om 21:10 Reply to this comment

ja paul60, ik wou ook al zeggen:"welja, gooi nog maar een bak olie op t vuur".Dalijk moet ik nog op t terras op een stoel gaan staan en samen met Rick een showtje opvoeren! Dat doe iknog nie eens voor mijn vrouw! Waarvoor zij mij eeuwig dankbaar is denk ik. ;o)

Ik lees nu allemaal rare dingen die gaan gebeuren, dames en heren die uit de kleren gaan op de muziek van Frans Bauer…

Is het wel verantwoord die 10de juni?

$teven1970 schreef op 17 februari 2006 om 21:15 Reply to this comment

Nee frank. met gevaar voor eigen leven! wie weet wat we voor jou in petto hebben! :O)

Hanna schreef op 17 februari 2006 om 21:19 Reply to this comment

@ Stien: ja, die SRV-wagen, kwam ook altijd bij mijn oma langs…. echt jeugdsentiment.

Heb ze zelf niet meer gegeten sinds mensenheugenis, maar met deze topic is de verleiding zeer groot…..

@ Paul60 : en nee, dat betekent niet dat ik ze 10 juni zal dragen!

Maar wie weet, na een paar witte wijntjes?

Moet ik me voor die dag soms bijverzekeren?

Sorry Rick67 ik ga nu wel heel erg off topic; dit gaat allang niet meer over snoepkettingen. Misschien moeten de dames en heren wel een kuisheidsgordel van snoepgoed aan!

Hanna schreef op 17 februari 2006 om 21:36 Reply to this comment

In die zomerse hitte zeker????

Joke61 schreef op 17 februari 2006 om 21:36 Reply to this comment

Hoe is het met het Jeugdsentimenten chatkanaal ((-; ??

Emily60 schreef op 17 februari 2006 om 21:56 Reply to this comment

Wat snoepkettingen al niet teweeg brengen…

Ruth schreef op 17 februari 2006 om 22:06 Reply to this comment

@Emily60: zeg dat wel! Ik ben heel benieuwd wat 10 juni gaat brengen. Straks hebben we er zulke gekke dingen over gezegd dat het uiteindelijk een heel braaf en saai uitje wordt. Hoewel, met Rick 67 en Steven 1970 in de buurt???

Hanna schreef op 17 februari 2006 om 22:12 Reply to this comment

@Frank: trouwens, hoe kom je erbij… Frans Bauer?????

@Hanna: lees de log js-de datum en dan de reakties maar eens door, dan begrijp je wat ik bedoel.

Voor alle duidelijkheid: ik heb absoluut NIETS met Frans Bauer! (noch met zijn muziek)

Emily60 schreef op 17 februari 2006 om 22:18 Reply to this comment

@Ruth: Wie weet?

Saai wordt het vast niet; we zijn er met zijn allen zelf bij om het feestje te bouwen!!!
De club is gevarieerd genoeg om er een onvergetelijk jeugdsentimenteel en -wie weet- hilarisch 'dagje uit' van te maken, toch?

@Hanna: het heeft in elk geval in een log gestaan dat Paul60 speciaal uit Stockholm over zou komen als we op die dag Frans Bauer zouden draaien, maar ik weet echt niet meer welke log dat nou was.

Hanna schreef op 17 februari 2006 om 22:23 Reply to this comment

ah, dat moet ik gemist hebben…. ga ff grasduinen hier haha

Paul60 schreef op 17 februari 2006 om 22:34 Reply to this comment

@Frank Faber:
Ja Frank, maar dat zei ik ook al met een zware ironische ondertoon, (net als van die snoepketting-string-foto's). Want jullie weten dat ik een groot klassieke muziek-liefhebber ben. Maar één nummertje van onze vriend Bauer geeft niet hoor.

@Hanna Paul60 ik heb het na enig speurwerk gevonden; het staat in mijn eigen gastlog over OMD (van 8 februari)

@Paul60: dat had ik natuurlijk allang begrepen!

Hanna schreef op 17 februari 2006 om 22:54 Reply to this comment

@ Frank: ik heb het gevonden…. haha, geweldig. Dat topic heb ik toen idd gemist….
Maar bij deze, tevens aan wie dan ook bedankt (NOT) want nu zit ik met 'Heb je even voor mij' in mijn kop en wil gaan slapen…. *zucht* dit wordt één lange vrijdagavond vrees ik.

@Hanna: sorry, ik was de schuldige )

Emmy schreef op 18 februari 2006 om 11:30 Reply to this comment

Tegenwoordig maken ze strings en BH's van die snoepjes

MD1967 schreef op 18 februari 2006 om 12:11 Reply to this comment

@Emmy… Als het daar dan maar bij blijft -) Ik denk overigens dat als iedereen die op 10 juni naar de Jeugdsentimentendag gaat, slechts gehuld in op snoepkettinkjes gebaseerde "lingerie" of kleding, men er bij SBS6 (Hart van Nederland) of Editie NL (RTL4) vast wel een leuk item in ziet voor hun uitzendingen. -)

Hanna schreef op 18 februari 2006 om 21:34 Reply to this comment

Ik was vandaag in een shoppingcenter met een vriendin (Waasland, in St-Niklaas) en bij de Expo zag ik hogervermelde 'strings' liggen. Ik had echt binnenpretjes, ik moest er belachelijk hebben uitgezien met zo'n grote smile op mn gezicht haha.

$teven1970 schreef op 19 februari 2006 om 17:34 Reply to this comment

Ik zag ze vrijdag 'gewoon' bij de ETOS….Ik moest gelijk aan je denken Hanna, Woehahahahaha!:o)

Hanna schreef op 19 februari 2006 om 18:33 Reply to this comment

is dit een hint, Steven?

$teven1970 schreef op 19 februari 2006 om 20:53 Reply to this comment

Nee Hanna, voordat dit dalijk ook weer een eigen leven gaat leiden hihihi!

Peter. schreef op 19 februari 2006 om 21:27 Reply to this comment

De snoepketting is nooit weggeweest hoor, ze zijn nog gewoon te koop!

Die herinner ik me, maar ik vond hem niet lekker dus ik had er niks mee.

ken deze ook en is nog te krijgen bij jamin
of ik ze lekker vond weet ik niet meer

ja die snoepkettingen zijn nog steeds te koop hoor,
ook in andere modellen….
op verzoek kan ik er een paar meenemen naar de meeting……

Joke61 schreef op 22 februari 2006 om 19:26 Reply to this comment

Leuk die modellen @tijdelijke vrijgezel! Is er ook nog iets leuks wat wij vrouwen kunnen wegknabbelen?