Registreren

Je kunt je bij Jeugdsentimenten.net registreren - lees wat de voordelen zijn van je registreren.

Al geregistreerd?
Meld je aan »

Nieuw

 

Willekeurig

Categorie

 

AMBER Alert

Statistieken

Spam

Glaasje draaien

Link naar dit artikel Op vrijdag 17 november 2006 geschreven door Wilma

glaasjedraaien.jpgGlaasje draaien!! Met een stel vrienden, een omgekeerd glas op een tafel (allemaal de wijsvinger erop) waarop klokgewijs de letters van het alfabet en de cijfers 0 t/m 9 in een cirkel lagen en dan maar vragen stellen aan de geesten…

Iedereen zei dat je je daar noóóít mee moest inlaten en toch deed iedereen het…Tenminste: veel mensen…Ik ook en eerlijk gezegd ben ik er ook nooit bang voor geweest…

De meest enge verhalen deden de ronde , maar ik heb er nooit persoonlijk problemen mee gehad of er iets aan over gehouden…Misschien komt dat omdat ik vaker dingen zag of voelde die anderen niet voelden, maar ik vond het altijd reuze interessant wanneer het glas op onverklaarbare wijze ging schuiven over de tafel en de meest bizarre en soms rake antwoorden gaf….

Zeg eens eerlijk: wie was er ook zo gek om er tóch aan mee te doen?


84 reacties op “Glaasje draaien”

Ik was 15 jaar en samen met mijn moeder op vakantie in Krimml (Oostenrijk), samen met wat leeftijdsgenoten ( je kent dat wel te jong om alleen op vakantie te gaan en verplicht met ouders mee) besloten we op een avond om glaasje te draaien.
We hadden zelf lettertjes en cijfertjes gemaakt en geknipt en in een rondje op de tafel gelegd, daar tussen een wijnglas op zijn kop. 1 persoon moest buiten de kring gaan staan en de rest ging om de tafel zitten.
We begonnen met de vraag: ‘Is hier een geest aanwezig’, (er was nl. 1 deskundige tiener bij die het al eens vaker had gedaan)
Wij legden dus onze vinger op het glas en iedereen zat tegen het glas te duwen, dat voelde je gewoon! maar dat werkte niet want dan kiepte het glas! “Even serieus mensen”, zei onze ervaringsdeskundige NIET duwen!.
Dus we hadden allemaal zoiets van pfft zal toch wel niet lukken dus niet meer duwen tegen glas en niet door spleetjes van je ogen kijken, want we moesten natuurlijk wel onze ogen dicht houden.Dus wij braaf onze vinger op voetje van het glas gelegd en maar wachten…
En toen begon het! het was in één woord ENG! het glas begon echt te bewegen en we voelden ook dat er niemand tegenaan duwde! dus vlug vinger van glas! phew!
Weer opnieuw geprobeerd, en weer als eerste de vraag of er een geest aanwezig was, degene die naast de tafel stond zag dat het glas eerst naar de J ging en toen naar de A. |
Maar omdat we het eigenlijk allemaal wel eng vonden, besloten we toch om géén vragen over de toekomst te stellen, enkel vragen uit het verleden, en die waren ook heel onschuldig, zoals een jongen die vroeg: wat was de stand van de laatste voetbalwedstrijd waar ik in mee heb gespeeld? Het glas schoof naar 2-0, onvoorstelbaar want niemand kende die jongen echt goed, en toch was het waar, het klopte!
Zo hebben we nog een aantal vragen gesteld die niet zo heel veel voorstelden maar het antwoord bleef kloppen.
Ik heb glaasje draaien daarna nooit meer gedaan! het was een aparte ervaring maar het heeft me toch ook wel aan het schrikken gebracht!

Bart schreef op 17 november 2006 om 00.36 Reply to this comment

Nee daar heb ik nooit aan mee gedaan.Maar we deden het volgende op de club wat ook heel vreemd was ,1 persoon zat op een stoel met 4 man er om heen ombeurten een hand boven het hoofd tot alle 8 handen er zijn,dan langzaam van de bovenste naar beneden de handen weer weg halen,dan met handen gevouwen en bijde wijsvinger uitsteken 2 personen onder de oksels en 2 personen onder de knie holten dan kon je de persoon op de stoel optillen alsof hij bijna niets weegde.Al probeerde we het van te voren zonder dat handen gedoe ging het niet.

@Bart: ow jaaah klopt dat deden wij diezelfde avond na het glaasje draaien! en dat ging zo goed dat ze we zelfs hebben geprobeerd een auto op die manier op te tillen! maar dat lukte dus niet )

Henny Jane schreef op 17 november 2006 om 01.46 Reply to this comment
Henny Jane

Oh, breek me de … niet open! Heb er nooit aan meegedaan maar geloof er in, omdat ik uit een lijn van “gypsy psychics” kom en mijn grootmoeder bij mij woont ook al is ze in 1971 overleden (ze is nu 100). Mensen zien en omschrijven haar, ik trouwens niet maar er worden veel te vaak lichten bij mij uit- en aangedaan en het nachtlampje van mijn jongste dochter “mocht” zeker na een paar nachtjes niet meer. Het was zomaar afgezet. Ik heb er geen problemen mee, maar lach er ook niet om.

Geesten zijn “energie”, die er na onze dood overblijft. Sommige energiehaarden blijven hier “hangen”, vaak degene die geen happy leven hebben gehad en niet kunnen “move on”. (Sommige termen kan ik beter in ‘t engels omschrijven, sorry.) Dus als je ergens geesten op gaat roepen, is er vaak wel een energiehaard die daarop reageert. Ermee spotten is veel mensen duur komen te staan.

Ik denk dat er allerlei zeer uiteenlopende reacties op deze heel interessante log zullen spruiten. Maar het zij zo.

Marty

Glaasje draaien ben ik nooit aan toe gekomen, heb sinds m’n 16e allerhande spirituele boeken gelezen, van Ouspensky (iets te moeilijk) tot Robert Monroe, Krishnamurti, heel de rataplan.Ben vele jaren bezig geweest.Kocht op m’n 22ste een kristallen pendel, maakte een kaart met letters en cijfers in een 360 graden cirkel en ging aan de slag. Vragen stellen…en de pendel zwalkte vanuit het centrum van letter naar letter, stopte soms om van richting te veranderen. Dat werkte dus , hand goed stil houden. Zat er diep in, deed dat ’s avonds laat, en de antwoorden waren soms te bizar om te accepteren. Vond het na een tijdje ook wel welletjes.
Met wichelroedes rondgelopen in huis, dat werkte al minder , sloegen zelfs niet uit bij de waterkraan ) Bloemenseances bijgewoond, een tafel vol voorwerpen waaruit een gevoelig iemand dan iets pakte en dan iets mededeelde.
Mijn voorwerp werd toen niet gepakt, maakt niet uit.
Lucide dromen geoefend (bewust zijn van het feit dat je droomt)dat lukte na enkele avonden, heel apart om te ervaren wie je bent in je droom, dat je zintuigen veel beter werken dan gebruikelijk.
Voorspellende dromen gehad, over kleine gebeurtenissen maar het zet het beeld wat je van tijdsvolgorde hebt wel in een ander licht.
Een bijna-uittreding gehad, maar doordat ik schrok zette deze niet door.
Je komt ook mensen tegen in het spirituele circuit die ook weer zovele verhalen hebben , het leven is dan niet meer zo normaal en vanzelfsprekend.

Joke61

Ook ik heb vroeger weleens aan glaasje draaien gedaan, niet met het hele alfabet aan letters maar alleen met een ja of nee kaartje. Ook bij ons ging het glaasje bewegen, heel eng vonden we dat en zijn er snel meegestopt.

Schiet me te binnen dat er in Eén van de Acht een act was waarbij een door de artiest/illusionist/ helderziende of hoe je zo’n iemand ook noemt, een aantal mensen uit het publiek werden gekozen. Op het podium bij Mies stond een tafel, die mensen er omheen, met de vingers tegenelkaar en dan kon zij de tafel op tillen/laten zweven.
Maakte toen grote indruk op mij, weet ook niet of het een truc was, maar vond ‘t wel apart.

Als dit hetzelfde als geestoproepen is,dan komt er een herinnering by me boven.Ik had er al eerder van gehoord .-Het was een dinsdag avond in juli 1985,dat ik terug kwam van een braderie in het huis van m`n vriendin Rennie,in Borne,op dat moment niet wetend dat m`n tante Clara op diezelfde dag overleden was,wat ik echter na het volgende gebeuren te horen kreeg.Toen ik via de achterdeur door de en eekeuken de huiskamer binnenkwam,stond er een glaasje midden op de ronde tafel,terwijl Rennie`s zoon,haar twee dochters en wat vrienden rondom die tafel zaten,vroeg ik hun wat ze aan het doen waren,waarop ze zeiden,dat ze geesten probeerden op te roepen.”Dat hoef je toch niet te proberen,dat lukt je toch niet”zei ik.Het viel in feite uit m`n mond.Op dat zelfde moment kwam er een een luide boems van juist onder het grote achterraam,dat een ondergrond van hout had,dus geen steen.Wy allemaal naar buiten achterthuis om te zien wat er gebeurd was,.maar er was niets te zien.Toch bracht die boemknal een grote rust teweeg,het spel werd niet verder gespeeld en is ook niet meer gespeeld aldaar.

Sandra67

@ Bart…dat wat jij omschrijft dat hebben wij dus thuis ook uitgeprobeerd. Ons kleine broertje (een jaar of 8 toen) was ons slachtoffer. Hij moest van ons op een krukje zitten en toen gingen wij er met zijn vieren omheen staan. Idd die handen boven het hoofd en daarna met die uitgestoken wijsvingers hem proberen op te tillen. Wij geloofden niet dat het zou lukken.
Groot was onze schrik toen bleek dat we ons broertje ineens zonder enige inspanning heel hoog boven de grond hadden getild 8O

Omdat we allemaal zo schrokken, trokken we tegelijk onze vingers weg….en toen deed de zwaartekracht weer gewoon zijn werk. Mijn broertje storte keihard neer (oeps)

Frank Faber

Het lijkt een onschuldig tijdverdrijf maar dat is het zeer zeker niet en ik kan iedereen ten zeerste afraden zich hier mee bezig te houden; het is zeker niet zonder gevaar, je roept er krachten mee op die je niet in de hand kunt houden en dit is geen geklets in de ruimte want ik heb er een akelige ervaring mee en ik wil er verder ook niet over praten dus alsjeblieft ook geen vragen hierover, dit ligt gevoelig! Waarom ik er dan toch over begin? Ik zag in de vooraankondiging al dit onderwerp en wil alleen de mensen waarschuwen voor het grote gevaar want het is beslist geen onschuldig spelletje!

Rick67 schreef op 17 november 2006 om 09.43 Reply to this comment

Niet vragen want ik vertel het zo graag!
Sorry, kon het niet laten.

Sandra67

Dat glaasje draaien deden wij ook lange tijd als spelletje, herinner ik mij. We zagen er geen kwaad in. Het was weer eens iets anders dan dat eeuwige kaarten op de zondagmiddag, wat we vaak deden aan de grote tafel.
We vonden het supergrappig dat dat omgekeerde glas zomaar over de tafel vloog, terwijl wij echt niet drukten.
We stelden de gekste vragen, ook over de toekomst en vorige levens ed.

We kregen echt soms hele bizarre antwoorden op vragen. Zo herinner ik mij dat ik vroeg waar ik in een vorig leven gewoond had. Nou het antwoord leek nergens op te slaan, het leek wel Russich ofzo hahahaha.
Nou ja zo leuk was het achteraf ineens niet meer, want die hele gekke lange Russische naam bleek dus echt voor te komen in onze atlas (slik). Jawel….het lag in Rusland???

We vroegen ook met wie mijn broertje zou trouwen.
Het antwoord was “Sierda uit Belgrado” En hij zou haar ontmoeten tijdens een busrit?
Nou, dit is tot nu toe niet uitgekomen. Dus wat wij hiermee moeten? Wel gek dat je echt antwoorden krijgt toch.

Mijn zus had van dit glaasje draaien een hele sport gemaakt. Samen met een groepje vriendinnen van de lagere school hielden ze geheime bijeenkomsten. Daar waren echter hele bizarre zaken gebeurd, waar ze zelfs vandaag de dag niet graag over praat.
Voor haar ogen was bijvoorbeeld een hele nieuwe pick-updeksel geexplodeerd. En ze ontvingen enge brieven in hun jaszakken, met hele oude handschriften. Vooral dat uit elkaar springen van voorwerpen (ook het glas zelf) vonden de meisjes doodeng.
Ze wilden stoppen want ze voelden zich op een gegeven moment heel erg bedreigd door die “geest”.
8O

Ik heb me altijd mijlenver gehouden van dit soort dingen, en daar heb ik geen spijt van. Mijn zusje vertelde vroeger altijd spookverhalen en daar reageerde ik nogal heftig op. Ik heb hetzelfde sterrenbeeld als jij, Wilma, en toen ik een jaar of 18 was ging ik een keer naar een verjaardag van iemand die ik nauwelijks kende. Er zat zo’n echt Hollandse kring van gasten met koffie en gebak. Een van die gasten was een oude vrouw, die me de hele tijd doordringend zat aan te kijken. Ineens zei ze: ‘Jij bent een vis, en dat vind ik heel erg voor je, want vissen moeten altijd lijden’. Alsof de boze fee een vloek over me uitsprak, zo voelde dat. Dus voor mij geen séances. Sommige krachten kan je ook maar beter laten rusten, zoals Henny Jane al zei. Denk aan het sprookje van ‘De Tovenaarsleerling’. Prima advies, Frank Faber, ook zonder details!

dutchfranca62 schreef op 17 november 2006 om 12.10 Reply to this comment
dutchfranca62

Ik vind het wel erg interessant, maar heb nooit iets gedaan in die ‘geest’.

Wilma schreef op 17 november 2006 om 13.45 Reply to this comment
Wilma

Marise

Weet je wát pas erg is? Niet dat jij en ik en velen met ons Vissen zijn,( vind ik zelfs leuk…lekkere gevoelstypes zijn het), maar het feit dat het één of andere oud mens ongenuanceerde uitspraken doet”Vissen moeten lijden”…. evil Zulke onzin!!!!Dat zou betekenen dat ééntwaalfde van de wereldbevolking zou ‘moeten’ lijden…
Ik ben het volledig eens met de anderen dat je niet licht met deze zaken moet omgaan, in de stoffelijke wereld lopen er zat gestoorde types rond , in de onstoffelijke wereld ook, hier waag je je ook niet in louche buurten, dus waarom ‘daarginds’ wel….Kan dat alleen maar toejuichen!
Maar zoals ik al schreef ben ik niet geheel onbekend met paranormale zaken, ben er ook niet bang voor, maar ik zal nooit de goden vezoeken…

elise59 schreef op 17 november 2006 om 14.00 Reply to this comment
Elise59

Ik vind dit soort paranormale onderwerpen wel interessant, maar zal er nooit aan mee doen.Ik heb er ook veel over gelezen.Wat Char kan is ook interessant. Maar laat de geesten maar met rust.

Oh ja ook ik heb dit gedaan, meermalen zelfs. Tijdens de middelbare school raakten wat vriendinnetjes en ik in de ban van dit gebeuren en hebben we het een aantal keren gedaan. Ik was er niet bang voor en nam het toen ook niet erg serieus. Het enige wat ik me van toen kan herinneren is dat ik in de 90 jaar zou worden… Nou dat moeten we nog maar eens zien!

Wat dat oude mens met “vissen moeten lijden” bedoeld, denk ik dan, is dat ze zo gevoelig zijn dat ze daar vaak onder lijden. En ik moet dat toch wel beamen. Mijn moeder en mijn jonste zoontje zijn beiden vissen en heel gevoelige, emotionele mensen. Mijn zoontje zelfs heel erg. Een zeer vrolijk joch hoor maar wel supergevoelig en hij lijdt daar best onder. Een beetje boosheid van mij kan hem al helemaal superverdrietig maken. Dus op die manier lijdt hij er wel onder ja… Of het moet een soort wens-uitspraak zijn geweest.. dan is het een vreselijk naar mens evil

Jeroen71 schreef op 17 november 2006 om 15.35 Reply to this comment
Jeroen71

Net als de meeste hier, heb ik me ook ingelaten met het ‘Glaasje Draaien’ en ik spreek nu van een jaar of 17 geleden voor het laatst.
Het ging toen bijna fout met iemand waar we contact mee hadden en die niet wilde dat er met het spel werd gestopt; Toen we dat uiteindelijk zelf beslisde en niet hij, ging dat glaasje uit ZICHZELF als een razende ronddraaien op de tafel.
Heb toen het glaasje opgepakt, mee naar de tuin genomen en met al mn kracht kapot gegooid op de stenen…d.w.z. het glaasje ging NIET in eerste instantie kapot; Dat was pas eng!
Uiteindelijk een grote kei gepakt en die weer voluit op het glaasje gegooid en toen ging die eindelijk kapot. Dat was de laatste keer dat ik het gedaan heb en dat blijft zo!

Voor een ieder die het niet weet:
Op woensdag avond om 23.00 is er op Discovery een aflevering van ‘A Haunting’ en gaat over (waargebeurde) bezeten huizen, personen of plekken en Discovery heeft er heel veel geld tegenaan gegooid met die serie, want de trucages worden heel goed en geloofwaardig in beeld gebracht…

Wilma schreef op 17 november 2006 om 15.48 Reply to this comment
Wilma

Corine:

Het klopt wat je zegt over Vissen, ben er ook een, heb me ook jaren verdiept in astrologie…Maar jij weet dat, en ik weet dat, maar Marise vond die opmerking doodeng en dat is hetgene wat ik nogal ontactisch vond van die oude vrouw…..

niels schreef op 17 november 2006 om 16.22 Reply to this comment
niels

Klopt Jeroen71, a haunting kijk ik al héél lang naar, is echt een hele goede serie, ook wel griezelig soms, haha.

ik heb er niks mee,
wil er niks mee,

maar toch vindt ik sommige zaken onverklaarbaar…..

ik doe iig niet mee….. )

Wilma; daar heb je helemaal gelijk in. Tact was duidelijk niet haar sterkste kant.. negatief

Ook ik ben verder een behoorlijk sceptisch mens hoor maar toch weet ik uit eigen ervaring dat er een hoop onverklaarbare dingen gebeuren die niet zomaar toeval is.
Ik probeer voor alles open te staan maar ja.. die sceptisme blijft er voor staan :S

Ik sluit me volledig bij tijdelijke aan.
Ik heb hier helemaal niks mee.
Ben er van overtuigd dat zaken die we nu niet kunnen verklaarbaar over een tijdje gewoon kunnen verklaren. Er is een tijd geweest dat men het opkomen van de zon als iets magisch zag terwijl de echte verklaring een stuk simpeler is.
Daarbij komt in mijn geval dat ik iets te Calvinistisch en religieus ingesteld ben (opgevoed) om hier iets mee te hebben. Dat ervaar ik trouwens niet als een nadeel.
Heb hier om kort te gaan grote moeite mee ….

ria1968 schreef op 17 november 2006 om 19.25 Reply to this comment
ria1968

vissen zijn zorgzame, sociale typetjes en dat is eigenlijk heel positief, bovendien zijn wij (john lennon ook) heerlijke dromers, als wij teveel sores van een ander mee naar huis nemen, kunnen we er gewoon uit stappen door lekker te (dag) dromen, wees blij dat je vissen bent…..

nu even on-topic, vorig jaar is mijn jeugdvriendin en schoonzusje overleden, ze mocht bij leven ons altijd graag verassen met geintjes, bijvoorbeeld je auto volstouwen met ballonnen.
in december overleed haar vader toen we van de crematie kwamen en allemaal bij elkaar zaten dacht ik heel sterk aan haar en prompt zakte de driezits bank in, ik zweer het ik kon haar gewoon horen lachen.
nog zoiets mijn stiefvader ging van de aula in losser naar de crematorium in Usselo ik had gezegd met het oog op de kinderen, dan tref ik jullie wel in usselo en ga ik niet mee naar de aula maar dan vertrek ik vanuit enschede, ik sta bij een stoplicht in enschede, het licht word groen ik ga rechts en voor mij rijd mijn oudste broer en achter mij mijn ooms en tantes, ik was er gewoon tussen gevoegd , heeft zo moeten zijn denk ik…..

$teven1970 schreef op 17 november 2006 om 21.09 Reply to this comment

schooljaar 1981-1982. Ongeveer binnen t tijdsbestek v e maand hebben wij (een aantal klasgenootjes) glaasjegedraaid. Spannend natuurlijk, en vooral als de kaars die er naast stond een goedkope was, die af en toe ineens sterker oplicht of knettert. Natuurlijk zagen wij dit als een teken. Maar t hele gebeuren is me niet in de kouwe kleren gaan zitten. Het kruisbeeldje boven de deur bijv vd desbetreffende slaapkamer viel spontaan vd muur. We schrokken ons natuurlijk rot. 1 van ons brandde ook z’n vinger aan t glas en inderdaad had hij een blaar! En toen we vol angst de keuken insnelde van dit huis, ging de TL bak ineens aan in deze keuken (en 1 buis sprong!)en de radio ineens hard aan. Wij hadden t niet meer. doorgestoken kaart? ik wist toen zeker van niet natuurlijk, maar ik keek dan ook door de bril v e 12 jarige. ook toen 1 van ons nog naar boven ging om zn jas te pakken, was t glas stuk en dof, alsof er aanslag op zat. deze jongen moest er van huilen, zo overstuur was hij. ik herinner me wel dat ik ook spontaan in de klas ineens moest huilen. Nee, geen materie voor kinderen. Helaas weet ik t niet allemaal meer precies, dus een echt goed verhaal kan ik niet vertellen. Wel kregen we van school een brief mee waar in de ouders werden gewaarschuwd dat hun kids hiermee bezig waren.
Ik geloof hier eigenlijk niet in.
Alleen dat woord ‘eigenlijk’ hè. daar kan ik nix mee… evil

eirrah

Heel lang geleden, als ik teveel had gezopen, dansten de glazen over de tafel heen. Beetje botte wijze om duidelijk te maken dat ik voor geen centimeter geloof in dergelijke spelletjes o ops:

$teven1970 schreef op 18 november 2006 om 14.58 Reply to this comment

eirrah: ik ook niet (eigenlijk).wie zegt dat die jongen (uit mijn stukje) niet al een blaar op die vinger had? wie zegt dat dat kruis vd muur (boven de deur) niet viel omdat dat van te voren door een slimmerd bedacht was of ons erin te doen geloven? De kapotgesprongen TL buis dan? Tja, ik had t laatst ook spontaan op zolder. alleen was ik toen de was op aan ‘t hangen en niet glaasje aan ‘t draaien. Glas stuk? dof? ach, wie weet al die vette vingers vd kids en missch heeft die ene jongen ‘t expres kapot gemaakt? ik kan niet bewijzen dat ‘t geen doorgestoken kaart was. dat er een MOL in ‘t gezelschap aanwezig was….
de emoties die er gepaard mee gingen waren echter wel degelijk echt. Maar nuchter nagedacht geloof ik niet in een glas vd Xenos ondersteboven op een IKEA-tafel en dat daar dan overleden dolende geesten in gevangen worden, vanzèlf…nee. 8O evil 8O

Aidan

Ondanks reacties van sentimentjes die sceptisch zijn of die wel religieus zijn dus in “iets” geloven, maar niet in andere zaken die niet te verklaren zijn, moet ook ik me aansluiten bij de stelling: Begin er maar niet aan, tis niet goed.
Het is zoals Henny Jane schreef de ‘energieën’ die reageren zijn degenen die niet “door” willen naar waar ze heen moeten en hier blijven “hangen” en middels ‘glaasje draaien’ contact zoeken. Zijn vaak niet de vrolijkste energieën zoals wel blijkt uit de ervaringen hier.

Paul schreef op 19 november 2006 om 02.26 Reply to this comment
Paul

Vanavond heb ik wel in een aantal glazen gekeken, maar niet te diep. Glazen bier wel te verstaan.

Hogere machten, trancedentie, astrale werelden…het kan allemaal best waar wezen…

Ik behandel die begrippen met respect (net zoals het begrip God), maar voel anderzijs een mijns inziens gezonde twijfel. Zeker kun je er niet van zijn, tenzij er sprake is van een dwangmatig geloof.

Ik neem het leven liever ontspannen, en leef ook het liefst zo. Vroeger dacht ik dat ik telepatisch was als ik verliefd was, maar nu weet ik dat ik dan blind ben.

Aidan

@Paul Mooi gezegd positief
Het leven hier is al hectisch genoeg, daar moeten we het ook maar bij houden, en ons niet bemoeien met dat wat we toch niet kunnen verklaren )

Marty schreef op 19 november 2006 om 15.36 Reply to this comment
Marty

Ieder vogeltje fluit zoals het gebekt is. Men doet waarvoor men aanleg heeft als de condities daarvoor geschikt zijn. Evenwicht, tussen nuchterheid en onverklaarbare zaken betreffende de geest, broodnodig bij de serieuze zoekers op het brede, geestelijke pad.
Je hebt het niet voor het uitzoeken als de “talenten” uitgedeeld worden, en sommigen krijgen iets extra’s mee (de helm).
Glaasje draaien vind ik niks, is niks voor tovenaarsleerlingen, is al riskant voor meesters. Maar ook de meester heeft moeten leren.

Harold schreef op 19 november 2006 om 23.20 Reply to this comment

Als je het goed wil doen moet je het“ouija bord“ gebruiken. Een bord met getallen “0 tot en met 9“, het alfabet,“Yes en No“en Goodbye“. En een blok met een gat er in.Het woord “ouija“ komt van het franse woord “oui“ wat ja betekend.Het woord ouija betekend dus eigelijk “jaja“.
Wie de film “The exorsist“kent, weet ook hoe die demon in Regan is gekomen.
Het is en blijft een onderwerp waar m`n toch serieus en voorzichtig mee om moet gaan, want als je niet echt sterk in je schoenen staat kun je er wel gek van worden ook al gebeurd er niets.Het is een onderwerp wat mij echt boeid, maar ik ga er wel voorzichtig mee om, ook al ben ik niet bijgelovig.

ik zie toch veel verschillende reacties,
is er eigenlijk iemand die het echt weet…….

@tijdelijke : niemand kan het echt zeker weten want de definitie van geloven is “iets aannemen dat je niet zeker weet”. Dat geldt voor alles wat je gelooft.

Wilma en Corine: Ik heb geen blijvende schade ondervonden van dit ‘incident’, hoor. Het is al zo lang geleden dat ik de details verder vergeten ben. Maar het was natuurlijk heel raar van die vrouw om het zo plompverloren te zeggen, en het slaat inderdaad nergens op. Van Vissen wordt trouwens ook gezegd dat ze vlug verslaafd raken, dus we moeten oppassen met JS, Wilma D .

Wie vindt dat onverklaarbare zaken een hoog hokuspokus-gehalte hebben, zou het boek ‘Het Veld’ van wetenschapsjournaliste Lynne Mc Taggart eens moeten lezen. Het gaat over nieuwe inzichten in de natuurkunde, waardoor dingen als intuïtie, telepathie, magie etc. ineens heel rationeel en logisch worden. Heel in het kort komt het erop neer dat informatie niet in ons hoofd zit, maar in een bepaald ‘veld’, het nulpuntveld genoemd. Als een soort radio pikken we continu info hieruit op, meestal op één en dezelfde frequentie, maar soms ook daarbuiten. In het laatste geval kom je dus bij info die ‘niet van jou’ is. Mc Taggart beschrijft allerlei wetenschappelijk onderzoek naar van die onverklaarbare zaken. Of ‘glaasje schuiven’ hiermee ook te verklaren is, weet ik niet, maar het boek is wel erg de moeite waard. Geen gemakkelijke kost. Op http://www.livingthefield.com legt Mc Taggart ook een link naar het dagelijks leven. Ze wijst bijvoorbeeld op het belang van positieve gedachten, die ook met de theorie in verband gebracht kunnen worden. ‘Pas op wat je wenst’, zeiden heksen vroeger al. Het gaat er steeds meer op lijken dat ze gelijk hadden.

Frank Faber

Een paar eeuwen terug had je de tijd van het rationalisme; men ging er vanuit dat voor alles een logische verklaring was en was die verklaring niet voorhanden dan bestonden die dingen ook niet. Let wel, ik probeer niet een een of ander bijgeloof op te dringen maar ik geloof wel degelijk dat er meer is wat wij niet kunnen verklaren, neem nou bijv. de lucht die wij inademen, die kun je niet zien en toch is die er. Goed je kan lucht ook op andere manieren waarnemen dat is wel zo, maar ik ben van mening dat je niet altijd op zoek moet gaan naar het onbewijsbare; het leven zoals we dat hier kennen is al gecompliceerd genoeg en wat betreft praten met de overledenen zou je eigenlijk niet moeten proberen, je moet de doden met rust laten. Er komt een tijd dat je zelf ook doodgaat en volgens mij kom je na je dood tot een heleboel inzichten. Maar heb geduld, eens krijg je op al je vragen antwoord.

Sandra67

@ Frank…dat is vaak het probleem:
geduld )

Ik zou graag eens zien dat de wetenschap zich meer serieus bezig zou houden met het paranormale. Nu ziet het vaak teveel in het zweverige circuit.
Ik ben erg nieuwsgierig aangelegd wat paranormale zaken betreft. Dat boek van Marise wil ik daarom zeker gaan lezen.

Ik vind het trouwens wel opvallend, dat je met dat glaasje draaien blijkbaar voornamelijk kwade “geesten” oproept. Waarom zou dat eigenlijk zo zijn?

Even een klein beetje off topic, maar ik vond nog een geweldig fimpje op internet van een soort van geest die opdook op een vakantievideo (Vatikaan). Heel bijzonder!

Ik ben alleen bang dat de link misschien pop-ups kan bevatten. Ga het toch proberen

http://www.yikers.com/video_ki.....tican.html

Wilma schreef op 20 november 2006 om 17.06 Reply to this comment
Wilma

@ Marise…..

Hehehe….Maar verslaafd aan JS zijn is toch een hele beschaafde verslaving he?
Overigens bedankt voor je link, ik ga het eens , als ik vrij ben, op mijn gemak bekijken…Voor wat ik zo heb gezien is het zeker de moeite van het lezen waard….!

Henny Jane schreef op 20 november 2006 om 20.45 Reply to this comment
Henny Jane

Met dit log is veel energie teweeggebracht…

Hoi,
ow ja, daar hebben we ons ook mee bezig gehouden, in die tijd. De verf van onze houten eettafel was al helemaal gekrasd in een cirkel, zo vaak hebben mijn ouders dat met onze
buren gespeeld…
Lachen !

dutchfranca62 schreef op 22 november 2006 om 18.37 Reply to this comment
dutchfranca62

Engeland is natuurlijk ook het land bij uitstek voor mysterieuze verschijningen. Op televisie zie ik onderstaand programma wel eens.
Het blijft een mysterie, althans voor mij.

http://www.livingtv.co.uk/mosthaunted/

Christine schreef op 22 november 2006 om 20.34 Reply to this comment

Ja glaasje draaien dat heb ik ook veel gedaan,maar ik geloofde op den duur alles wat er aan antwoorden uitkwam,dus dat werd wel eng,ben er toen ook mee gestopt.Ik ben al sinds mijn 7e jaar geinteresseerd in het spirituele/paranormale en was ook zoekende in die richting,nu ben ik bijna 40 en ik heb veel ontdekt,en weet nu ook beter,en glaasje draaien hoort daar niet meer bij.Ik heb nog wel een leuk/eng voorval,het was in 1986 tijdens het glaasje draaien,ik had een ketting met een kruisje eraan naast me neer gelegd op tafel,we kregen geen contact,dus we stopten er maar mee,ik wilde mijn ketting weer omdoen en weg was ie?Weet je waar ie lag?Tussen mijn benen de ketting zat muurvast om het kruisje heen gedraaid,het kruisje lag ook omgekeerd(teken van de duivel?)Daar zijn we zo van geschrokken.

Groetjes 8O twisted

Michel schreef op 4 december 2006 om 21.51 Reply to this comment

Beste mensen, blijf met uw benen op de grond staan. Spoken bestaan niet. Wetenschappelijke onderzoeken kun je vinden op randi.org
Randi is de man die o.a. Uri Geller ontmaskerde, en men looft al sinds jaar en dag 1 miljoen Dollar uit aan diegene die onomstotelijk kan aantonen dat hij / zij over bovennatuurlijke krachten beschikt. Die 1 miljoen is na alle jaren nog steeds door niemand opgehaald. Over ouija borden e.d. kun je ook van alles lezen op die site. Ga maar glaasje draaien met allemaal een blinddoek om, film het gebeuren en je zult zien dat er geen zinnig woord van het bord afkomt. Jomanda, Biostabil 2000, reform middelen, acupunctuur, alles hooguit en bewezen placebo-effect. Het bestaat NIET. Zij die alles zomaar geloven zijn de dienaars. Dienaars van de eigenaar van de reformwinkel, het banksaldo van Jomanda enz, enz. Wees skeptisch en laat je niet beïnvloeden door onzinnige verlakkerij. negatief

Martin J.A.

Hele fantastische reacties hier gelezen op dit gebeuren. Ik heb er een programma op tv mee gevuld bij Veronica destijds in het programma van Christine van der Horst: Nachtsuite.
Heb het toen een uur lang volgehouden en ik vond dat best lang, maar interessant om te doen. Ze hebben later nog es gevraagd om dit zelf es te doen, maar dit hebben we met klem afgewezen - vonden het niet correct om dat te vragen. Via een oud collega bij een transportbedrijf heb ik zo’n ding rechtstreeks uit Amerika destijds aangekregen, het zogenaamde Quija bord. Je kan het zien op mijn website: martinja.dse.nl
Jaren later, mid tachtiger, verscheen er ook nog het blauwe zogenaamde Micho waar in de media reclame voor gemaakt werd met name in Paravisie.

EvaAh schreef op 23 februari 2007 om 11.37 Reply to this comment

Hallo ik ben druk bezig om mezelf goed in te lichten over glaasje draaien, veel van jullie vinden dat ik het niet moet gaan doen maar toch wil het graag proberen, omdat er nog een antal dingen zijn die ik graag wil weten, maar op internet stond ook dat ouija borden op internet ook werken, en ik vraag me af of een van jullie weet of die ook echt werken of dat het gewoon een stomme grap is?

alvast bedankt

groetjess EvaAh

Sandra67

EvaAh…..doe niks zonder begeleiding.

Je krijgt met glaasje draaien of het ouija bord meestal kwaardaardige “geesten” te spreken, die steeds ” enger” worden. Ga nooit op eigen houtje aan de gang!!!!!!!!

Wilma schreef op 23 februari 2007 om 16.15 Reply to this comment
Wilma

EvaAh…..

Als je wat meer over jezelf wilt weten, kun je beter een geboortehoroscoop laten maken….die vertelt het een en ander over je karakter, je talenten enz.
Ga in ieder geval niet zomaar experimenteren met glaasje draaien, doe dat alleen met iemand die daar ervaring mee heeft en weet waar hij/zij het over heeft…Zelfs als je niet bang bent , is het uitermate van belang om ervaren begeleiding erbij te hebben…

Frank Faber

Ik kan dat alleen maar onderstrepen, doe NIETS, maar dan ook NIETS op eigen houtje. Glaasje draaien is alles behalve een onschuldig tijdverdrijf

Martin J.A.

Klopt en dat is de reden dat ik het destijds niet deed op verzoek van de redactie van de Nachtsuite op Veronica en RTL 5 hoe graag ze het ook wilden, omdat het gewoon niet verantwoord is. Er is ooit een artikel over geschreven in Paravisie waar jongens in Maastricht zich er mee bezig hielden. Het waren er 6 en alle zes zijn ze daarna binnen afzienbare tijd overleden en dat was ook aangegeven voor die wazige krachten, dus het is niet veilig. Voor meer zie mijn hp: martinja.dse.nl

bloembol schreef op 8 maart 2007 om 19.12 Reply to this comment

ik ga vanavond glaasje draaien, maar ik weet niet of het gaat lukken. Ik denk het wel en ik hoop het ook ik wil het echt een keertje meemaken..sommigen zeggen dat je er aan verslaafd kan raken, is dat ook zo? lijkt me wel vet opzig,,heb je gewoon een geestenvriendje met wie je elke dag praat..maarja ik ga het vanavond dus proberen ghehe=) hoop dat t lukt! evil whoehoe, straks komt er een kwade geest! shock

Paul schreef op 21 april 2007 om 22.40 Reply to this comment
Paul

Salmay, Dalmay, Adonay, als ik dit glas Afligem Dubbel op heb gaat het vast draaien.

Misschien wordt zonlicht erin gevangen als het leeg is. Dan gaat het vast dansen.

Henny Jane schreef op 22 april 2007 om 09.08 Reply to this comment
Henny Jane

Zo bloembol, vertel eens??

Arie schreef op 23 april 2007 om 22.03 Reply to this comment

Het lijkt mij allemaal grote onzin, geloof er absoluut niet in en wete eigenlijk ook niet wat ik er van moet denken.

Rozemarijn schreef op 24 april 2007 om 12.06 Reply to this comment
Rozemarijn

Ik geloof hier wel in, of geloven …..In ieder geval is er zeker meer tussen hemel en aarde waar wij geen of nauwelijks weet van hebben. Ik ben van reincarnatie overtuigd, en in de tussentijd tussen overlijden en opnieuw geboren worden ben je toch ook nog een wezen, een spirit of hoe je ook wilt noemen….Een ziel? Lijkt mij tenminste! En als de een of andere paus visioenen heeft of onverklaarbare genezingen verricht of overledenen ziet of hoort, wordt hij heilig verklaard, doet een “normaal” mens dat,dan is dat opeens eng…Ik vind dit trouwens wel een interessant thema.

dutchfranca62

Ja Bloembol, ik ben benieuwd.

Thea van Honk schreef op 28 april 2007 om 23.21 Reply to this comment

Een hele lange tijd geleden heb ik ooit eens twee keer glaasje gedraaid, omdat mijn nicht er mee thuis kwam uit school. Ik vond het zo vreemd dat “de geest”wist hoe onze organist heette, hoe lang mijn Opa al dood was, dat ik van Dame Blanche hield, dat mijn neef vast een 8 zou halen voor proefwerk. Maar een keer deed mijn vader mee en hij had in zijn agenda een woord geschreven, vergadering, en wij moesten raden wat en ik had mijn gedachten bij Merijntje Gijzen en de geest spelde Blozekriekske.Ik werd wel een beetje duizelig van het spelletje. Het is uiteraard wel gevaarlijk en ik heb het ook nooit meer gedaan.
Maar interesant is het ook wel.

Jolanda schreef op 6 mei 2007 om 22.38 Reply to this comment

ooit wel eens met mijn nicht gedaan die woonden op een flat als we wisten dat mijn tanten weg ging deden we het weleens we probeerden dan mijn neef op te roepen die bij eeen brommer ongeluk om het leven is gekommen maar er gebeurden niet veel leek wel of we het glas zelf voor uit schoven en als ik dan weer naar huis moest dan was ik bang met schemerig heid in de herfst keek ik wel honder keeer om of ik niet achter volgt werd ik heb het ook nooit meer gedaan ik vind doden mensen moet je laten rusten vind ik een oud tanten van mijn is er zo gek van geworden dat ze van 8 hoog uit de flat is gesprongen deed oook altijd en spieremtisme

Paul schreef op 13 mei 2007 om 21.31 Reply to this comment
Paul

Glas kan draaien, maar brekend ook verwonden. Vanmiddag daarom met een mitella rondgelopen. Wat betekent dat occult gezien? Scherven brengen geluk?

st.germain schreef op 15 mei 2007 om 17.02 Reply to this comment

Glaasje draaien of anders gezegd “geesten oproepen” is een”spelletje” dat vooral bij de jeugd erg geliefd is. Een onschuldig spelletje? Beslist niet! Rond de aarde,maar ook vlak bij ons bevinden zich zielen van gestorvenen die, wel of niet bewust van hun eigen dood, niet in staat zijn op te stijgen naar het licht. Men noemt hen aardgebonden entiteiten en ze kunnen gehecht zijn aan een huis of plaats en de nieuwe bewoners als indringers ervaren.

Ook zijn er zielen die bewust rond de aarde hangen, ze missen hun aardse genotmiddelen en hunkeren naar drugs,drank, sigaretten enz. Vaak hechten ze zich aan een gebruiker of vertoeven in de directe omgeving om toch nog iets van deze genoegens te kunnen ervaren. Het aanhechten kan op gemakkelijke wijze gebeuren omdat de aura van de gebruiker door deze middelen verzwakt raakt, ook wel gaten vertoont, waardoor een entiteit naar binnen kan komen. Ook de aura’s van jonge mensen in de pubertijd zijn door hormonale werking niet altijd goed aaneengesloten.

Wanneer ze zich met glaasje draaien gaan bezighouden wordt hun poging vaak meteen beloond.Veel entiteiten die in hun aardse leven niet deugden en bij hun overgang maar wat bleven hangen, vervelen zich en vinden het leuk chaos en verwarring te zaaien. Zodra ze de kans krijgen storten ze zich op de argeloze jonge mensen die niet kunnen overzien waarmee ze contact maken. Meestal is de werkwijze als volgt: een entiteit meldt zich, probeert het vertrouwen van de aanzittenden te winnen en doet zich voor als een hoge geest van gene zijde. Ze kunnen de gedachten,wensen, en zwakheden in iemand aflezen en kijken in verleden en toekomst. Als het groepje, onder de indruk van hun mooie raadgevingen en frappante voorspellingen, zich voldoende heeft opengesteld, kan de “pret” beginnen!

Er worden nu ongelukken en verschrikkelijke ziektes aangekondigd, personen verdacht gemaakt, en onrust gestookt. Omdat eerdere antwoorden allemaal klopten, is de paniek compleet, Nu wil het groepje ervan af. Ze stoppen de kring, maar de opgeroepen en aangehechte entiteit(en) laat zijn prooi niet gaan. Hij probeert te beinvloeden door stemmen te laten horen en opdrachten te geven. Ook kunnen angstdromen, slecht slapen en negatief gedrag ontstaan.

Wat er mis kan gaan
Wanneer dergelijke contacten zonder goede bescherming uitgeprobeerd worden, bestaat de kans dat deze opgeroepen entiteiten op een negatieve manier je leven gaan bepalen. Er gaan dingen mis, je krijgt vervelende dromen waarin je je aangevallen voelt of krijgt nachtmerries, ineens een dodelijke vermoeidheid, stemmen horen, maar ook in huis koude tochten voelen(je kunt ze meenemen van huis tot huis),voetstappen horen terwijl je weet dat er niemand boven is, het hard kraken van de trap alsof er iemand vanaf loopt.
Dan zijn er nog de bedorven luchten, die zonder aanwijsbare oorzaak zomaar ergens in huis hangen , angsten etc.

Hoe kom je er vanaf?
Zorg er in ieder geval voor dat je goed en gezond leeft, gebruik geen drank en drugs. Maak je geest en aura sterk, probeer bij bepaalde verschijnselen niet in paniek te raken! Het branden van wierook helpt, het zuivert de atmosfeer. Kom je er echter zelf niet uit, dan kun je het beste een goede betrouwbare paragnost/healer zoeken die je aura en huis kan reinigen!

bron:www.niburu.nl

Frank Faber

Prima beschreven st.germain, ik had het niet beter kunnen doen al heb ik begrepen dat deze tekst niet van jezelf is maar van http://www.niburu.nl

Toch maar even kijken op deze site. Ik probeer iedereen altijd af te raden dit soort “spelletjes” te doen en voel mij dan machteloos als er niet naar goede raad geluisterd wordt.

God heeft aan al Zijn schepsels verboden om je in te laten met deze praktijken. Er is een geestelijke strijd gaande tussen Hem en de demonen. Wie Hem niet aanroept, roept de demonen aan. Zij bieden geen uitkomst; zij hebben alleen dood en verderf voor ons voor ogen.

Ga alsjeblieft op zoek naar God.

Deuteronomium 18:9-15
9 Wanneer u in het land komt dat de HEER, uw God, u geven zal, mag u de verfoeilijke praktijken van de volken daar niet navolgen. 10 Er mag bij u geen plaats zijn voor mensen die hun zoon of dochter als offer verbranden, en evenmin voor waarzeggers, wolkenschouwers, wichelaars, tovenaars, 11 bezweerders, en voor hen die geesten raadplegen of doden oproepen. 12 Want de HEER verafschuwt mensen die zulke dingen doen, en om die verfoeilijke praktijken verdrijft hij deze volken voor u. 13 U moet volledig op de HEER, uw God, gericht zijn. 14 Ook al luisteren de volken in het land dat u in bezit zult nemen wel naar wolkenschouwers en waarzeggers, ú heeft de HEER, uw God, dat verboden. 15 Hij zal in uw midden profeten laten opstaan, profeten zoals ik. Naar hen moet u luisteren.’

Rom.10:9-11: ‘indien gij met uw mond belijdt, dat Jezus Heer is, en met uw hart gelooft, dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult gij behouden worden; 10 want met het hart gelooft men tot gerechtigheid en met de mond belijdt men tot behoudenis. 11 Immers het schriftwoord zegt: Al wie op Hem zijn geloof bouwt, zal niet beschaamd uitkomen.’

Om God te zoeken hoef je geen ingewikkelde en enge handelingen uit te voeren. Je kunt gewoon met Hem praten; hardop en in jezelf. Dan zal Hij zichzelf aan jou bekend maken.
Een God van Liefde, vrede, rust, troost, geluk, toekomst.

wolkenshouwer schreef op 29 mei 2007 om 17.03 Reply to this comment

tsja, wat moet je met die”spirituele” speledingetjes..

Akasha schreef op 29 mei 2007 om 18.56 Reply to this comment

@Aureel: zeker de DaVinci code niet gelezen? lol

gijs schreef op 25 juni 2007 om 21.29 Reply to this comment

ik heb het gedaan
was heel leuk
alleen werd ik wel gek er na
maar dat verdween wel weer naar een tijdje omdat ik geestelijk erg sterk ben

onno schreef op 17 augustus 2007 om 15.54 Reply to this comment

aureel en st. germain… mooie sprookjes…

anoniem schreef op 27 november 2007 om 16.54 Reply to this comment

Hoe kun je geestelijk sterk worden?

jeffrey schreef op 24 december 2007 om 10.55 Reply to this comment

@anoniem

hoe je geestelijk sterk kan worden, dat ben je gewoon of ben je niet tog? )

vanilla schreef op 24 december 2007 om 23.13 Reply to this comment
vanilla

mooi gezegt

Beste Michel,
Ik stel voor dat je de huisregels eens leest en die kan je hier vinden. Het is Kerstmis laten we de vrede op aarde bewaren en vooral elkaar respecteren.

Aan alle andere reageerders, jullie reacties met betrekking tot michel zijn verwijderd, dit is een weblog wat gelezen wordt door duizenden mensen en die zitten niet te wachten op dit soort reacties. Mocht je zoiets zien mail me dan via contactformulier maar ga er asjeblieft niet op in, daar zijn we dacht ik toch te volwassen voor?

Gioia schreef op 12 januari 2008 om 22.49 Reply to this comment

Ik geloof opzich wel in Geesten en Paranormale Krachten .. Bij ons in de buurt is er een Spookhuis .. Het is echt al heel oud .. Mijn vriendin en ik zijn helemaal op onderzoek uit op internet van wie het is geweest en hoe het komt dat het daar nu zo staat .. van wie het nu is enz.. ik ga binnenkort ook met die vriendin Glaasje Draaien .. We vinden het allebei heel erg spannend . Mr zij heeft ook al ervaring dus weet wel hoe het moet ! =P
Ik ga dan maar eens .. =)

Grtzj

patrick melchior schreef op 11 februari 2008 om 22.15